jueves, 7 de mayo de 2020

CATALÀ: ELS ACCENTS DIACRÍTICS

Bon dia al·lots i al·lotes!!

Avui anem a repassar els accents diacrítics. Recordeu que són accents que es posen en paraules que inicialment no n'haurien de portar, però ens serveix per diferenciar-les d'altres que s'escriuen igual.

A la vostra llibreta haurieu de tenir un llistat amb moltes paraules que duen o no duen accent diacrític. Per si no la teniu, us deixo aquí un llistat:


El que heu de fer és copiar unes oracions a la llibreta i completar-les amb paraules que duguin o no accent diacrític, segons correspongui, i a banda, inventar una oració amb paraules que duguin accent diacrític. En aquest ocasio, sí que us demano que ho escriviu a mà i m'envieu una foto. Pareu especial atenció a l'ortografia i no descuideu la vostra lletra.

Primer podeu practicar online amb aquesta activitat:

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/576694/l_accent_diacritic.htm

Les oracions a completar són les següents:

1.- El meu germà ________ molt alt. (és / es)
2.- La novel·la que he llegit m’ha agradat __________. (mòlt / molt) 
3.- Només tinc __________ euros a la butxaca. (déu / deu). 
4.- M’agrada __________ el gelat de xocolata que el de vainilla. (més / mes). 
5.- _____________ tres noies molt simpàtiques. (són / son). 
6.- Sempre dormo com un __________ . (sóc / soc). 
7.- ____________, vindré al cinema amb vosaltres. (sí / si). 
8.- Aquest gos no té ni un _________. (pèl / pel). 
9.- L’avi acompanya el ____________ a l’escola. (nét / net). 
10.- Tinc una piga a la ________. (mà / ma). 
11.- M’agrada el ________ amb llet. (té / te). 
12.- La seva _________ es diu Maria i sempre _______ propina. (dóna / dona)

Finalment, inventeu una oració que contigui vàries paraules amb accent diacrític. Us reto a utilitzar la major quantitat de paraules amb accent. A veure de què sou capaços!

Envieu-me la vostra activitat al meu mail: angelsbonetsantaagnesdecorona@gmail.com

La data límit és el dilluns 11.

Bona feina!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario